Sailing Asterix

מפליגים מישראל ליוון- פוסט אורח של נוגה

זריחה

נכתב על ידי:

נוגה רץ

בוגרת תואר במדעי הים (שם הכירה את גל) וכיום רכזת תחום הימאות במכללה הימית. אורי, בן זוגה, חבר קרוב של דני עוד מלימודיהם בפנימיית 'קציני-ים עכו'. גם הם חולמים ומחפשים את הסירה לה יוכלו לקרוא 'בית'. שניהם הסכימו להצטרף לחלק הראשון של ההפלגה מהארץ ליוון, שלושה ימי הפלגה רצופים שבהם כל עזרה היא יתרון.

מגיעים לסירה אחרי החתמת דרכונים בביקורת גבולות. עם כל האנשים וההתרגשות מסביב מרגיש כאילו זאת החוויה שלי. לרגע אפשר לשכוח שאנחנו פה כאנשי צוות רק לשבוע, החוויה הגדולה היא שלהם.
רק שבוע לפני ראינו את הסירה שאולי תהיה הסירה הראשונה שלנו, זו שאיתה אולי נצא לחוויה הזאת בעצמנו בעוד כמה שנים.

אני מסתכלת עליהם, על הניצוץ בעיניים, ומדמיינת את עצמי בעוד כמה שנים באותה נקודה, מתרגשת לפני הפלגה של זמן לא ידוע, לכיוון כללי מערב, בקצב שבו הים ייקח אותי. הוא- שכבר 5 שנים משפץ את הסירה ומחכה לרגע הזה, והיא- שהצטרפה אליו עם מעט שעות ים וכל כך הרבה רצון ללמוד. הם יוצאים לגלות עולם חדש- לגלות את החיים בים, ללמוד אחד על השני וכל אחד על עצמו במובנים שהם לא דמיינו לפני.
גם אורי ואני במצב דומה- אורי מכיר את הים ומפליג כבר מעל עשור. הוא ודני הפליגו ביחד מאז שהיו בתיכון. אני, כמו גל, הכרתי את הים בשנים האחרונות. ההפלגה הכי ארוכה שלי עד היום הייתה לקפריסין וחזרה- יממה לכל כיוון.

ההתרגשות בשיאה, פותחים בקבוק שמפניה ומשחררים חבלים. תוך כדי מחיאות כפיים ונפנופים לשלום, יוצאים מהמרינה ומכוונים מערבה. מתרחקים מהחוף, ויש מין שקט בסירה. כל אחד שקוע במחשבות שלו, תהיות על מה יהיה עכשיו.

נוגה משיטה את הסירה
שקועים במחשבות

לאחר כמה שעות אני מנסה להפיג את השקט ושואלת את גל בחצי חיוך "מתי קבעת עם הדולפינים??" גל מספרת לי על אמונה תפלה שלפיה הדולפינים מגיעים לנשים בהריון. מהשקט שהיה פתאום עולות צעקות מהסירה, גל ואני צועקות חזק לים: "אנחנו בהריון!!" וצוחקות ללא הפסקה. עוברות בערך שתי דקות לפני שדני צועק לנו מהחרטום: "דולפינים על דופן שמאל!" כולם רצים לחרטום בהתרגשות כדי לראות להקה של 3 דולפינים שבאו לראות את ההריוניות המדומות, התאכזבו ששיקרנו והמשיכו בשחייה.

ממשיכים להפליג. כבר ממש קשה לראות את החוף. לאט לאט יורד האסימון שהכחול הענק הזה הולך להיות הנוף שלנו ב3 הימים הקרובים. האנרגיות עולות, סירה של חברים עולה בקשר לאחל הפלגה נעימה, ואנחנו יוצאים מהמים הטריטוריאלים של ישראל.

ירדנו לנסות לישון קצת בחדר, כשפתאום שמענו צעקות "טונה! טונה!" כמו ימאים טובים עלינו לקוקפיט בריצה כדי למצוא את דני ורוי נלחמים בטונה יפהפייה שעלתה בחכה ועכשיו נאבקת על חייה על הסיפון של הסירה. שולפים מהמטבח את סכין הפילוט והמאבק נגמר. יש לנו ארוחות ל3 ימים. מודים לנפטון על המזל הטוב- גם להקת דולפינים וגם טונה ביום הראשון של ההפלגה.

דולפינים
זריחה
albacore - longfin tuna

השמש מתחילה לשקוע, השמים מקבלים גוון רומנטי, ועם שקיעת השמש מתחילה אצלי מחלת הים הראשונה מאז שיצאנו. החלטתי להוציא את זה ולא להחזיק בגרון. רצתי לירכתיים להקיא, ולא הפסקתי עד שהלכנו לישון. העיקר- לסיים כל סשן של הקאה בחיוך.

משמרת לילה ראשונה מתחילה. אורי מעיר אותי. הכל חשוך. בשמים הכוכבים זוהרים בצורה מהפנטת. במים מתחת לסירה אור ירוק זוהר של פלנקטון שנוצץ בגלל התנועה של המים. עכשיו זה רק אני והים. כולם ישנים, ואני מהופנטת, מתמכרת לשקט, לתנועה של הסירה, לאורות שעוטפים אותנו. השמש מתחילה לעלות מאחורינו, ואי אפשר להסיט ממנה את המבט. ציפור קטנה מגיעה ומתיישבת לנוח על סירת הגומי שקשורה בירכתיים, מסתכלת עליי בחשש ולא מתקרבת, רק אוגרת כוחות להמשך המסע שלה. אנשי הצוות מתחילים להתעורר, והיום השני של ההפלגה מתחיל.

על מה נוגה מספרת?

Sharing is Caring

1 מחשבה על “מפליגים מישראל ליוון- פוסט אורח של נוגה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *